Panitia Peduli & Prihatin

Tentang Kami

Panitia Peduli dan Prihatin merupakan satu badan yang ditubuhkan bagi menyalurkan maklumat-maklumat tentang isu polemik dunia. Rasulullah Sallahu Alaihi Wa Sallam bersabda "Tidak sempurna iman jika kau tidur dalam kekenyangan, sedang jiran tetanggamu menderita kerana kelaparan". Mari ambil cakna isu dunia.

19 May 2012

SEMPADAN RAFAH DITUTUP SEMPENA PILIHANRAYA PRESIDEN MESIR






Pintu gerbang utama terminal sempadan Rafah Mesir

RAFAH - Pihak berkuasa Mesir telah memaklumkan kepada terminal Rafah Palestin berhubung niatnya menutup sempadan Rafah pada hari Rabu akan datang bagi meraikan pilihanraya Presiden Mesir yang bermula pada 23 Mei 2012.

Berhubung makluman, Pengarah Jabatan Pengurusan Sempadan di sebelah Rafah Palestin, Maher Abu Sabhah menyatakan dalam kenyataan khas kepada agensi berita SAFAbahawa Mesir telah memaklumkan secara rasmi mengenai penutupan sempadan Rafah pada hari Rabu berikutan berlangsungnya pilihanraya Presiden Mesir dan dibuka semula seperti biasa dari dua arah(Rafah Gaza-Rafah Mesir) pada hari Khamis.

Tambahan lagi, pilihanraya Presiden pusingan pertama berlangsung pada 23 dan 24 Mei 2012.

Demikian itu, Abu Sabhah berkata, penutupan sempadan tidak akan memberikan kesan sampingan kepada proses keluar masuk kerana tiada sebarang pendaftaran dilakukan untuk hari tersebut, demikian itu telah mengetahui lebih awal mengenai tarikh pilihanraya dan sesiapapun tidak dibenarkan mendaftar pada hari berkenaan bagi mengelakkan orang awam berpusu-pusu ke kaunter pertanyaan.

No comments:

Post a Comment